چهار هدف اصلی تولید محتوا

تولید محتوا برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی که واقعاً کار کرده و نتیجه بخش خواهد بود و 4 هدف اصلی انواع تولید محتوا را در بر می گیرد، را توضیح خواهیم داد:

محتوای عالی باید هسته اصلی استراتژی بازاریابی شما باشد. امروزه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین ارزش بازاریابی محتوا را کشف کرده اند و اگر این مهم به خوبی انجام شود، این یک راه عالی برای افزایش دید شرکت شما و همچنین ایجاد شهرت برای نام تجاری شما و ارتباط با مشتریان است.
بازاریابی محتوا با رویکردهای مختلف بازاریابی ارتباط تنگاتنگی دارد. سئو و بهینه سازی سایت، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ورودی، PPC یا روابط عمومی، بازاریابی محتوا اغلب یا در این استراتژی ها نهفته است یا در واقع برای کار آنها یک الزام است.

کیفیت محتوا

یک کمپین بازاریابی محتوا بسته به یک عامل اصلی (کیفیت خود محتوا) ثابت می ماند یا سقوط می کند. بازاریابی محتوا از نظر ماهیت یک جانور پیچیده است. شما می خواهید با محتوای کامل در زمان مناسب به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید تا با آنها ارتباط برقرار کنید یا روابط موجود خود را تقویت کنید. برای اجرای عدالت پیچیده و دستیابی به اهداف کلی کسب و کار خود، باید از چهار هدف اصلی که محتوا برآورده می کند آگاه باشید.

چهار هدف محتوا

هدف بازاریابی محتوا ایجاد ارتباط با مشتریان احتمالی و مشتریان فعلی شما است. هم قالب و هم هدف محتوایی که ایجاد
می کنید می تواند تأثیرات متفاوتی بر مخاطبان شما بگذارد. یک چارچوب جالب بازاریابی محتوا در دوره بازاریابی دیجیتال و رهبری توسط Google به اشتراک گذاشته شده با نام ماتریس بازاریابی محتوا. در این ماتریس چهار هدف اصلی محتوا نشان داده شده است.

matrix-of-content-marketing

ماتریس بازاریابی محتوا

بسته به مرحله قیفی که شخص خریدار شما در آن قرار دارد، محتوا باید سرگرم کننده، آموزش داده، الهام بخش یا متقاعد کننده باشد. عدم تامین یکی از این اهداف باعث می شود که نیازهای بالقوه مخاطبان خود را از دست بدهید. همانطور که این ماتریس نشان می دهد، محتوا باید به نیازها و علایق مخاطبان شما در سطح عقلانی و احساسی بپردازد و به شما کمک  کند تا از اولین نقطه تماس با برند خود تا تصمیم خرید آنها با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. هرچند بازاریابی محتوا به همین جا ختم نمی شود و همچنین هدف آن حفظ این رابطه با مشتریان شما با تبدیل آنها به حامیان برند و ایجاد رضایت پس از خرید آنها است.

هر یک از این چهار هدف را می توان از طریق انواع مختلف محتوا برآورده کرد.

1. سرگرم کنید
بازاریابی محتوا می تواند شما را قادر سازد تا از طریق سرگرمی با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این هدف تا حد زیادی بر ایجاد واکنش احساسی متکی است و مخصوصاً برای برقراری ارتباط با افرادی است که یا هنوز نام تجاری شما را نشنیده اند یا محصول یا خدمات شما را به عنوان راه حلی برای مشکلی که ممکن است داشته باشند شناسایی نکرده اند.
محتواهای احساسی به احتمال زیاد ارتباط عمیق تری با مخاطبان شما ایجاد می کند و به وفاداری به نام تجاری و برند شما بسیار کمک می کند.
فرمت های عالی برای سرگرمی مخاطبان شما ویدئوهای مارک دار، مسابقه ها، بازی ها است. نمونه ای از محتوای سرگرم کننده ویدیویی است که توسط Red Bull ایجاد شده است. این ویدیو مستقیماً محصول اصلی آنها را نشان نمی دهد، اما علائق مشتریان و مخاطبان آنها را که مربوط به نام تجاری آنها است مانند ماجراجویی، آدرنالین و ورزش های سخت را نشان می دهد. حتی اگر آنها مستقیماً محصول خود را تبلیغ نکرده اند، این حرکت بازاریابی به ردبول کمک می کند تا موقعیت خود را پیدا کرده و برای برند خود شهرت ایجاد کند.

2. الهام بخش
برای این نوع محتوا می توان ویجت ها (ابزارک)، انجمن های ارائه شده توسط نام تجاری شما، تأییدیه افراد مشهور یا نظرات و رتبه بندی ها، این نوع محتواها قصد دارند مخاطبان شما را به سمت تصمیم خرید سوق دهند و در عین حال از آنها در سطح احساسی الهام بگیرند.

3. آموزش دهید

بسته به نوع محصولی که ارائه می دهید و نیازها و علایق شخصیت خریدار شما، محتوای آموزشی می تواند برای یک استراتژی موفق بازاریابی محتوا بسیار مهم باشد. این محتوای احساسی کمتر از محتوای سرگرم کننده است و هدف آن کمک به مخاطبان برای حل چالش هایی است که ممکن است با آن دست و پنجه نرم کنند.

انواع محتواهایی که در این دسته قرار می گیرند عبارتند از اینفوگرافیک، کتاب های الکترونیکی، روابط عمومی، تصاویر سفید، راهنماها و گزارش روندها. از آنجا که آنها معمولاً در ابتدای قیف شما قرار دارند، باید به مخاطبان شما این امکان را بدهد که مشکلات خود را با موفقیت شناسایی کرده و راه حل هایی را برای حل آنها پیشنهاد کنند که یکی از آنها محصول یا خدماتی است که ارائه می دهید.

4. متقاعد کردن

هدف متقاعدکننده این است که به خریداران شما آخرین فشار را برای مشتری شدن بدهد. ویدئوهای نمایشی، رویدادها و وبینارها انواع محتوایی هستند که هنوز در میانه سفر خریداران احتمالی شما هستند، در حالی که مطالعات موردی و راهنماهای قیمت معمولاً پیشنهادات محتوایی در سطح تصمیم گیری هستند. برخلاف محتوای الهام بخش، این دسته از طریق حقایق و ارقام متقاعد می شود و به علایق منطقی شخصیت خریدار شما می پردازد.

برای موفقیت از هر چهار هدف برای بازاریابی موفق محتوا پشتیبانی کنید.

با استفاده از مقاله های منتشره در سئوجاب و مطالعه مقاله های زبان اصلی در سایت hubspot می توان پروسه تولید محتوای متنی و سایر محتواهای مرتبط با اهداف کسب و کار خود را تسریع کرد.